Regulamin strony
Regulamin świadczenia usług tłumaczenia składanych drogą mailową lub przez sklep internetowy ww.clkp.pl należący do Centrum Lingwistycznego Krzysztof Pasiewicz.
§ 1.
Definicje
Określenia użyte w Regulaminie oznaczają:
- CLKP – Centrum Lingwistyczne Krzysztof Pasiewicz, z siedzibą przy ul. 3 Maja 22/2, 85-016 Bydgoszcz, NIP: 554-046-53-08, REGON:300431854. Centrum Lingwistyczne Krzysztof Pasiewicz zostało zarejestrowane w ewidencji działalnosci gospodarczej prowadzonej przez Prezydenta Miasta Bydgoszczy pod nr 00632.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która wyraziła chęć skorzystania z usług CLKP drogą elektroniczną wypełniając formularz zamieszczony na stronie internetowej.
- Usługa tłumaczenia – usługa polegająca na przetłumaczeniu dokumentu dostarczonego przez Klienta za pomocą formularza zamieszczonego na stronie internetowej, z dokonaniem poświadczenia, o którym mowa w art. 18 ustawy z dnia 25 listopada 2004 r. o zawodzie tłumacza przysięgłego (Dz.U. Nr 273, poz. 2702, z późn. zm.) lub bez takiego poświadczenia, zgodnie z wolą Klienta.
- Umowa – umowa o świadczenie usługi tłumaczenia przysięgłego lub usługi tłumaczenia zwykłego, zawarta na warunkach określonych w Regulaminie między CLKP a Klientem.
§ 2.
Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną, zwany dalej Regulaminem, określa zasady świadczenia usług tłumaczenia przysięgłego i tłumaczenia niebędącego przysięgłym drogą elektroniczną przez Krzysztofa Pasiewicza, prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Centrum Lingwistyczne Krzysztof Pasiewicz przy ul. 3 Maja 22/2, 85-016 Bydgoszcz, NIP 554-046-53-08, REGON 090507128, wpisanego do Centralnego Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Dla prawidłowego korzystania z usług wymaga się: a) łącza internetowego o dowolnej przepustowości b) aktualnych wersji przeglądarek internetowych Google Chrome, Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera,
- Zakazane jest dostarczanie przez Klientów treści o charakterze bezprawnym.
- Wszelkie wykonywane przez Centrum usługi tłumaczeń pisemnych realizowane są zgodnie z treścią niniejszego regulaminu świadczenia usług oraz treścią aktualnego cennika, dostępnego na stronie internetowej Centrum. Decydując się na skorzystanie z usług Centrum, Klient wypełniając formularz rejestracyjny składa oświadczenie, iż przeczytał i akceptuje w całości postanowienia niniejszego regulaminu. Zleceniodawca jest zobowiązany zapoznać się z cennikiem usług.
- Usługi tłumaczenia przysięgłego są wykonywane tłumaczy przysięgłych, którzy uzyskali uprawnienia w Rzeczypospolitej Polskiej. Lista tłumaczy przysięgłych prowadzona jest przez Ministra Sprawiedliwości.
§ 3.
Składanie zleceń drogą elektroniczną
- Klient zawiera umowę z CLKP poprzez dokonanie płatności za zamówione tłumaczenie oraz zaakceptowanie Regulaminu i wyrażenie zgody na warunki w nim zawarte, wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.
- Warunkiem przyjęcia do wykonania złożonego zlecenia drogą elektroniczną jest wypełnienie przez Klienta dostępnego na stronie internetowej clkp.pl elektronicznego formularza zlecenia, oraz dołączenie za pośrednictwem powyższego formularza przeznaczonych do tłumaczenia dokumentów w formacie doc, PDF, xls, ppt lub JPG (w przypadku dokumentów skanowanych), określenie oczekiwanego terminu realizacji i dokonanie zapłaty wynagrodzenia za pośrednictwem usługi płatności elektronicznych dotpay.
- Zamówienia składane CLKP.pl przez Klienta za pośrednictwem Internetu winny zawierać co najmniej dane obowiązkowe wskazane w formularzu zamówienia dostępnym na stronie internetowej sklepu internetowego CLKP.pl lub na koncie indywidualnym Klienta.
- Po dokonaniu płatności klient otrzyma na swój adres mailowy potwierdzenie przyjęcia zlecenia do realizacji.
- Usługa tłumaczenia zostanie wykonana przy dołożeniu należytej staranności.
- Tłumaczenie dokumentu zostanie wysłane Klientowi we wskazanej przez niego formie – drogą elektroniczną, przesyłką poleconą lub przesyłka kurierską; możliwy jest także odbiór osobisty w siedzibie CLKP.
- W miarę możliwości przetłumaczony dokument zostanie zapisany w formacie wskazanym przez Klienta.
- W celu zawarcia umowy nie jest konieczne założenie przez Klienta indywidualnego konta w sklepie internetowym clkp.pl. Założenie takiego konta jest fakultatywne.
- Do każdego zamówienia, po zrealizowaniu usługi, wystawiany jest paragon lub faktura VAT.
- Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Dotpay.pl
- Termin realizacji tłumaczenia określony przy składaniu zamówienia oznacza:
- Przy wyborze opcji odbioru osobistego – gotowość do odbioru tłumaczenia w biurze CLKP,
- Przy wyborze opcji wysyłki elektronicznej – wysyłkę tłumaczenia za pomocą poczty elektronicznej,
- Przy wyborze opcji wysyłki kurierem – wysyłkę za pośrednictwem Poczty Polskiej lub kuriera – zgodnie z dyspozycją Klienta.
§ 4.
Wycena
- Klient ma możliwość przesłania dokumentu do wyceny. Przesłanie zapytania o wycenę nie zobowiązuję Klienta do późniejszego złożenia zamówienia.
- Wycena przesłana klientowi przez clkp.pl ma charakter oferty i jest wiążąca dla clkp.pl.
- Koszt usługi ustalany jest na podstawie liczby znaków w tekście źródłowym, która następnie przeliczana jest na strony obliczeniowe. Strona obliczeniowa obejmuje 1500 znaków łącznie ze spacjami. Liczba znaków jest obliczana przy pomocy odpowiednich funkcji edytora tekstu.
- Istnieje możliwość negocjacji cen lub uzyskania rabatu (CLKP zastrzega sobie prawo naliczania kosztów dodatkowych wynikających z indywidualnych ustaleń pomiędzy CLKP a Zleceniodawcą).
§ 4.
Reklamacje
- W przypadku zastrzeżeń co do terminu wykonania usługi tłumaczenia lub jej treści merytorycznej, Klient ma prawo złożyć reklamację. Klient decyduje, czy reklamacja zostaje rozpatrzona w ramach rękojmi czy gwarancji.
- Klient składa reklamację w formie pisemnej (listem poleconym lub drogą elektroniczną) na adres Centrum, w terminie 2 lat od dnia wykonania usługi tłumaczenia lub dnia, w którym Centrum było zobowiązane do wykonania usługi tłumaczenia.
- Reklamacja powinna zawierać zarzuty co do jakości tłumaczenia lub zarzut niedotrzymania terminu.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od dnia wpływu reklamacji do Centrum.
- Przy składaniu reklamacji Klient określa swoje żądania dotyczące doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową (przez naprawę lub wymianę) lub zwrotu całości bądź części wpłaconych środków (przez obniżenie ceny czy odstąpienie od umowy).
§ 5.
Prawo odstąpienia od umowy.
- Zgodnie z art. 38 pkt. 1) ustawy o Prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (Dz. U. 214, poz. 827) Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy na świadczenie usługi tłumaczenia w przypadku, gdy przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta.
- Klient uprawniony jest do odstąpienia od niezrealizowanej jeszcze w całości umowy w terminie 14 dni do daty zawarcia umowy. W takim przypadku ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy – pobierz.
§ 6.
Postanowienia końcowe
- Centrum oświadcza, że zachowa w tajemnicy wszystkie informacje powierzone mu w celu wykonania umowy.
- Strony mogą dokonać zmiany, wyłączenia, ograniczenia stosowania w stosunkach pomiędzy nimi niniejszego Regulaminu. Zmiana, wyłączenie lub ograniczenie regulaminu winny być dokonane w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- Zawierając umowę, Klient wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych. Centrum będzie przetwarzało dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
Regulamin CLKP obowiazujący do dnia 01.01.2019