Regulamin świadczenia usług tłumaczenia składanych drogą mailową lub przez sklep internetowy www.clkp.pl
należący do CLKP.PL sp. z o. o.
§ 1. Definicje
1. CLKP – CLKP.PL sp. z o. o., z siedzibą przy ul. 3 Maja 22/2, 85-016 Bydgoszcz, NIP: 9671451237, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000935470.
2. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która wyraziła chęć skorzystania z usług CLKP drogą elektroniczną wypełniając formularz zamieszczony na stronie internetowej.
3. Usługa tłumaczenia – usługa polegająca na przetłumaczeniu dokumentu dostarczonego przez Klienta za pomocą formularza zamieszczonego na stronie internetowej, z dokonaniem poświadczenia, o którym mowa w art. 18 ustawy z dnia 25 listopada 2004 r. o zawodzie tłumacza przysięgłego (Dz.U. Nr 273, poz. 2702, z późn. zm.) lub bez takiego poświadczenia, zgodnie z wolą Klienta.
4. Umowa – umowa o świadczenie usługi tłumaczenia przysięgłego lub usługi tłumaczenia zwykłego, zawarta na warunkach określonych w Regulaminie między CLKP a Klientem.
§ 2. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną określa zasady świadczenia usług tłumaczenia przysięgłego i tłumaczenia niebędącego przysięgłym drogą elektroniczną przez CLKP.PL sp. z o. o. zgodnie z definicją w § 1.
2. Dla prawidłowego korzystania z usług wymaga się: a) łącza internetowego o dowolnej przepustowości; b) aktualnych wersji przeglądarek internetowych Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Microsoft Edge.
3. Zakazane jest dostarczanie przez Klientów treści o charakterze bezprawnym.
4. Usługi tłumaczeń realizowane są zgodnie z treścią niniejszego regulaminu oraz aktualnego cennika dostępnego na stronie. Klient, składając zamówienie, oświadcza, że zapoznał się z niniejszym regulaminem i cennikiem.
5. Usługi tłumaczenia przysięgłego wykonywane są przez tłumaczy przysięgłych wpisanych na listę Ministra Sprawiedliwości.
§ 3. Składanie zleceń drogą elektroniczną
1. Klient zawiera umowę z CLKP poprzez dokonanie płatności za zamówione tłumaczenie oraz zaakceptowanie Regulaminu i wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.
2. Warunkiem przyjęcia zlecenia jest wypełnienie formularza na stronie clkp.pl, dołączenie dokumentów w formatach DOC, PDF, XLS, PPT lub JPG, DOCX, ODT, określenie terminu realizacji oraz dokonanie zapłaty za pomocą elektronicznych usług płatniczych Eservice.
3. Zamówienie powinno zawierać wszystkie dane wymagane w formularzu.
4. Link do opłaty zostanie przesłany na adres e-mail Klienta.
5. Po dokonaniu płatności Klient otrzyma potwierdzenie przyjęcia zlecenia.
6. Tłumaczenie zostanie wykonane z należytą starannością.
7. Gotowe tłumaczenie zostanie przesłane elektronicznie, przesyłką poleconą, kurierską lub będzie dostępne do odbioru w siedzibie CLKP.
8. Dla realizacji umowy nie jest wymagane założenie konta w sklepie internetowym.
9. Po wykonaniu usługi Klient otrzyma paragon lub fakturę VAT.
10. Rozliczenia kartą kredytową i e-przelewem realizowane są za pośrednictwem Przelewy24.pl
11. Termin realizacji ustalany indywidualnie, nie może przekroczyć 30 dni.
§ 4. Wycena
1. Klient może przesłać dokument do wstępnej wyceny bez zobowiązań do złożenia zamówienia.
2. Wycena ma charakter oferty i jest wiążąca dla CLKP przez okres 14 dni.
3. Koszt ustalany jest na podstawie liczby znaków w tekście źródłowym (1 strona obliczeniowa = 1500 znaków ze spacjami).
4. Możliwa jest negocjacja cen oraz udzielanie rabatów.
§ 5. Reklamacje
1. Klient może zgłosić reklamację dotyczącą terminu lub jakości usługi.
2. Reklamacja powinna być złożona pisemnie lub elektronicznie w ciągu 2 lat od wykonania usługi.
3. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni.
4. Klient określa żądania dotyczące naprawy, wymiany lub zwrotu części lub całości wynagrodzenia.
§ 6. Prawo odstąpienia od umowy
1. Zgodnie z art. 38 pkt 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, po wykonaniu usługi za wyraźną zgodą Klienta, prawo odstąpienia nie przysługuje.
2. Klient może odstąpić od umowy niezrealizowanej w całości w ciągu 14 dni od zawarcia umowy, z obowiązkiem zapłaty proportionalej części wynagrodzenia.
3. Wzór oświadczenia o odstąpieniu – dostępny na stronie internetowej CLKP oraz platformie ODR (https://ec.europa.eu/consumers/odr).
§ 7. Postanowienia końcowe
1. CLKP zobowiązuje się do zachowania poufności wszystkich informacji przekazanych w związku z realizacją umowy.
2. Zmiana Regulaminu wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z RODO (Rozporządzenie (UE) 2016/679).
4. Inspektorem Ochrony Danych jest [email protected].
5. Klient ma możliwość korzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów konsumenckich poprzez europejską platformę ODR.